sök

torsdag

Himlen, i FÄRG.


foton Eric Cahan




 Min första tanke var; "Herre min je, det här är fantastiska bilder! Jag vill genast flytta dit där jag kan få uppleva den himlen så ofta det bara går!", vilket är fullt möjligt att göra. Alltså få uppleva exakt den himlen, då Eric döper sina foton efter tiden och platsen där dem är tagna.

Någon nanosekund senare kom min andra tanke; "photoshop magic. Jag ska också lära mig photoshop".
Då står följande att läsa på hans hemsida: "... a lot of people ask me if this is all done in Photoshop. In fact, very little Photoshop is used. I will only tone photos to match the paper type and, in some cases, add a bit of color curves. The actual process is done with colored resin filters I make myself and hold in front of the lens before I shoot a picture." .


Fler framtida vyer att se fram emot fångade av Eric Cahan




  

Och skulpturerna:






Inga kommentarer: