sök

söndag

LONDON 2

Marknad. Söt hund som var en blandning av en fransk bulldog och en mops, har alltid undrat hur det skulle se ut, nu vet jag; hyena/räv. Undrar hur en fransk bulldog-tax blandning ser ut? Kollade på Damien Hirst utställningen på Tate. Jag blir pepp på tanken att vi alla ska dö, att varje sekund som går är ett litet litet steg närmare döden. Det är ju sant. Antingen blir man deprimerad eller så är man sjuk i huvudet som jag är då. Eller som min kära syster sa i påskas; varje hjärtslag är en förslitning. Jo, men samtidigt då: varje vilande muskel är början till nedbrytning. Jag tänker på skylten som man åker förbi i Göteborg och tillika min kära brors hälsningsfras vid högtider; TÄNK PÅ DÖDEN. Fantastiskt. Och jättejobbigt. En annan tanke som Bomlan och jag filosoferade kring ofta och länge för ett tag sedan; UNIVERSUM. Varsågod.
Sen pratade vi om livet medans vi gick längd med themsen, Yonas o jag. Fina mönster vi sett och alla fina mönster vi ser fram emot att se tillsammans i framtiden, mönster vi vill bryta upp ifrån och ersätta med nya och mönster vi vill förstärka och vilka mönster vi vill ha på våra tröjor kommande vår. Eller är det mönster vi vill ha kommande vår? Dem är i alla fall på tapeten har jag och Bomlan konstaterat för länge länge länge sen. Mönstren.
GLAD SÖNDAG! Tänk på döden och omfamna (med hjälp av den tanken) livet. Carpe Diem. *kärlek* & älsk + längt. Plupp.

Inga kommentarer: