sök

tisdag

Skulpturalt Sug.

Conica bord av Matteo Zorzenoni
Palais Royal, Paris

Louise Bourgeois, Les Personnages

Louise Bourgeois, I Do, I Undo, I Redo


verk av något geni

 Just nu har jag ett starkt sug efter skulpturer. Jag vill betrakta dem och känna deras närvaro. Jag vill se dem i muséer, i parker och i hem. Jag vill se dem i all deras prakt, från monumentala, monstruösa, överdådiga till minutiösa, till lättplacerade, rätt placerade och malplacerade. Helst av allt vill jag se dem abstrakta, post-moderna varianterna. Man skulle kunna kalla det för ett Skulptur sug. Ungefär som att vara sugen på choklad.

Carlier Makigawa

Carlier Makigawa

fin, kaotisk men ändå samlad klump.

kompakt och ordnad

planerat plockepinn

Skrämmande strikt. av Stephan Siebers

Skulpturala bord i glas. Established & Sons
Vader, skulptur och lampa i ett. av Luca Nichetto för David design

fantastiskt kapell av Claude Parent och Paul Virilo
Lynn Chadwick

Lynn Chadwick